Aktuellt

Fler pappamånader behövs

Enligt Thomas Blomqvist, minister för nordiskt samarbete och jämställdhet, är det avgörande att fler månader av familjeledigheten öronmärks för pappor för att vi ska uppnå ökad jämställdhet.
Thomas Blomqvist
15.11.2019 kl. 10:46

Barnfamiljer behöver en lättare vardag

Anders Adlercreutz
13.11.2019 kl. 16:35

Högskolestuderandens måltidsstöd ska inte användas i politiskt syfte

Riksdagsledamot Anders Norrback (SFP) har idag lämnat in ett skriftligt spörsmål till riksdagens talman om användningen av högskolestuderandenas måltidsstöd.
Anders Norrback
13.11.2019 kl. 13:21

Barnens hobbyn och tid med familjen

Jag ser hobbyverksamheten som en viktig del av de ungas vardag.
Sandra Bergqvist
14.11.2019 kl. 06:56

Bergqvist är fundersam över Traficoms postbeslut

Transport- och kommunikationsverket Traficoms utredning gällande Postis tänkta begränsning av postutdelningen i Åbolands skärgård publicerades idag
Sandra Bergqvist
08.11.2019 kl. 15:36

Läs sagor för dina barn – en viktig investering

I min vardag läser jag en hel del - epost, tidningar, beredningar och rapporter. Det handlar om  snabbläsning. Däremot är jag en dålig läsare då det gäller skönlitteratur, eller djupläsning. På nåt sätt har jag aldrig fått den vanan, jag har aldrig slagit mig till ro.
Mikko Ollikainen
02.11.2019 kl. 06:15

Gruppanföranden

Riksmötet 2018, öppningsdebatt 14.2.2018

Gruppanförande, Anna-Maja Henriksson, Svenska riksdagsgruppen
14.02.2018 kl. 15:00

Responsdebatt om budgeten 13.12.2017

Gruppanförande, Mats Nylund, Svenska riksdagsgruppen
13.12.2017 kl. 12:45

Regeringen besvarar interpellation om den ökande ojämlikheten 7.12.2017

Gruppanförande, Anna-Maja Henriksson, Svenska riksdagsgruppen
07.12.2017 kl. 17:29

Jubileumsplenum för den 100-åriga självständigheten 5.12.2017

Gruppanförande, Anna-Maja Henriksson, Svenska riksdagsgruppen
05.12.2017 kl. 12:37

Debatt om statsministerns upplysning om aktuella EU-ärenden

Gruppanförande 22.11.2017, Eva Biaudet
22.11.2017 kl. 15:00

Debattinitiativ om svenska riksdagsgruppens alternativa budget för 2018

Gruppanförande, Stefan Wallin, Svenska riksdagsgruppen, 15.11 2017
15.11.2017 kl. 14:25

Interpellationsdebatt om spårtrafiken nu och i framtiden.

Gruppanförande 3.10 2017 hållet av , Mats Nylund
03.10.2017 kl. 14:18