Arvomme näkyvät uudessa hallitusohjelmassa

11.06.2019 klo 20:59
RKP:n näkökulmasta hallitusohjelma on kokonaisuutena erittäin hyvä, sanoo ruotsalaisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Anders Adlercreutz.

– Arvomme näkyvät selkeästi uudessa hallitusohjelmassa. Monet uudistukset ovat konkreettisia parannuksia suomalaisten arkeen.

Ryhmäpuheessaan Adlercreutz painotti, että koulutuksen ja innovaatioiden osalta suunta on muuttumassa. Hallituksen työllisyystavoitteen saavuttaminen vaatii asennetta ja määrätietoista politiikkaa mutta myös panostuksia koulutukseen, työmarkkinoihin ja infraan, hän sanoo.

– Toteutamme perhevapaauudistuksen, joka lisää työelämän tasa-arvoa. Lisäämme työvoiman tarjontaa muun muassa työperäistä maahanmuuttoa helpottamalla. Parannamme suomalaisten yritysten mahdollisuuksia työllistää kansainvälisiä osaajia parantamalla ulkomaalaisten opiskelijoiden mahdollisuuksia jäädä työskentelemään Suomeen.

Adlercreutz kiitti hallitusohjelmaa kansainväliseksi ja hyväksi maamme kaksikielisyyden kannalta. Keskeistä on myös uskottava ilmastopolitiikka.

– Tavoitteenamme on tehdä Suomesta maailman ensimmäinen hiilineutraali hyvinvointivaltio. Ilmastonmuutoksen vastainen työ on suuri mahdollisuus Suomelle ja maamme teollisuudelle, Adlercreutz totesi ryhmäpuheessaan eduskunnassa tiistaina.