Kansanliikkeen sielu on sen arvoissa

08.06.2019 klo 22:30

Ruotsalaisen eduskuntaryhmän puheenjohtaja Anders Adlercreutz painotti RKP:n arvoja ja tulevaisuutta puhuessaan puoluekokouksessa Vaasassa.

– Koko kohta 120-vuotisen olemassaolonsa aikana RKP on puolustanut vapaata kilpailua ja markkinataloutta. Voimme hyvin perustein kutsua itseämme yrittäjäpuolueeksi. Samalla olemme määrätietoisesti tehneet työtä pohjoismaisen hyvinvointimallin ja vähemmistöjen oikeuksien puolesta. Olemme liberaali puolue, joka puolustaa tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia - kaikkien ihmisten yhdenvertaisuutta, sanoo Adlercreutz.

Eduskuntaryhmän puheenjohtajana Adlercreutz tulee painottamaan hyvää yhteistyötä eduskuntaryhmän ja ministerien välillä sekä yli puoluerajojen eduskunnassa.

– Kansanliikkeen sielu on sen arvoissa. Kun nyt aloitamme uuden vaalikauden on tärkeää käyttää tarpeeksi aikaa puolueen strategian ja arvojen selkeyttämiseksi - mihin haluamme tulla. Että käytämme aikaa miettiäksemme, miten voimme konkreettisesti saada ohjelmamme toteutumaan, sanoo Adlercreutz.

Adlercreutz totesi puheessaan, että RKP on osallistava kansanliike, jolla on aktiiveja koko Suomessa ja jonka politiikalle on selkeä tilaus.

– Ydintehtävämme on tehdä arvopohjamme ja ajatuksemme näkyviksi niin monelle suomalaiselle kuin mahdollista. Kun ideat ovat keskiössä ei sillä pidä olla merkitystä mistä viesti tulee. Riippumatta siitä asuuko Kuopiossa, Rovaniemellä, Pietarsaaressa tai Helsingissä tulee tuntua, että on päätöksenteon keskiössä. Se on yhdenvertaisuutta, sanoo Adlercreutz.

Lue puhe kokonaisuudessaan tästä.
Anders Adlercreutz